پردیس شهید باهنر همدان (خواهران)

انالله و انا الیه راجعون

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
"ﺩﺭﮔﺬﺷﺖ ﻋﺰﯾﺰﺍﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﻭ ﺟﺎﻧﺴﻮﺯ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﺷﻮﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭ ﻣﯽﻧﺸﯿﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﻣﺸﯿﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺗﻌﻠﻖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﮐﻪ ﺑﻬﺎﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﺍ ﺧﺰﺍﻥ ﻣﺎﺗﻢ ﺯﺩﻩ ﺑﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻨﺸﯿﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﺯﺗﺮﯾﻦ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﺁﻓﺮﯾﻨﺶ ﺩﺭ ﻓﺮﺍﺧﻨﺎﯼ ﺑﯽﮐﺮﺍﻥ ﻫﺴﺘﯽ ﻭ ﯾﮕﺎﻧﻪ ﺭﺍﺯ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﮕﯽ ﺍﻭﺳﺖ."
با نهایت تاسف و تأثر درگذشت استاد دلسوز و مهربان جناب آقای دکتر علی شریعتمداری را به خانواده محترمشان و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می نمایم و برای ایشان علو درجات را از خداوند منان خواستاریم. 
دکتر علی شریعتمداری، استاد، مولف و مدرس متون روانشناسی و تعلیم وتربیت، سال ۱۳۰۲ در شیراز به دنیا آمد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهر شیراز به پایان رسانید و موفق به اخذ درجه لیسانس در دو رشته فلسفه و علوم تربیتی در سال 1332 و علوم قضایی در سال 1335 شد. شریعتمداری،کارشناسی ارشد رشته آموزش متوسطه را در سال 1336 از دانشگاه میشیگان و دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و برنامه ریزی درسی را در سال 1338 از دانشگاه تنسی دریافت کرد.او خدمات آموزشی خود را از آموزش و پرورش آغاز کرد و طی سال های 1321 تا 1328 به عنوان آموزگار و از سال 1330 لغایت 1335 به عنوان دبیر به تدریس پرداخت. وی از سال 1339 به عنوان دانشیار علوم تربیتی دانشگاه شیراز و از سال 1343 به عنوان استاد علوم تربیتی دانشگاه اصفهان به تدریس مشغول شد و طی سال های 1344 تا 1346 به عنوان استاد مدعو در دانشگاه های ایندیا و تنسی نیز به تدریس مشغول بود.دکتر شریعتمداری از سال 1358 تاکنون استاد تعلیم و تربیت در دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم) تهران است.از اهم سمت های اجرایی دکتر شریعتمداری سرپرستی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، سرپرستی گروه علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سرپرستی گروه های برنامه ریزی در شورای عالی برنامه ریزی، کمیته علوم تربیتی، شورای خبرگان بدون مدرک، و عضویت در هیات مرکزی گزینش استاد، شورای آموزش و پرورش، و ریاست فرهنگستان علوم جمهوی اسلامی ایران بوده است.دکتر شریعتمداری همچنین عضو شورای پژوهش های علمی کشور، سرپرست موسسه تحقیقات تربیتی دانشگاه تربیت معلم و عضو شورای پژوهشی دانشگاه اصفهان بوده است. وی سابقه عضویت در هیات رئیسه انجمن های ایرانی تعلیم و تربیت، فلسفه تعلیم و تربیت، و نیز انجمن روانشناسی ایران را دارد.دکتر شریعتمداری مدال درجه یک علمی و نشان درجه یک تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران را نیز دریافت کرده است و مدیر مسئول چهار مجله علمی بوده است. او همچنین وزیر فرهنگ در دولت موقت مهندس مهدی بازرگان بود .دکتر شریعتمداری مولف 24 جلد کتاب، مترجم 6 عنوان کتاب، مولف 70 عنوان مقاله علمی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و مترجم 18 مقاله و مجله علمی بوده است. از جمله آثار استاد می توان به کتاب های آموزش در حوزه و دانشگاه، روشنفکر کیست، تعلیم و تربیت اسلامی، جایگاه علوم انسانی در تولید علم، چگونگی ارتقاء سطح علمی کشور، نقد و خلاقیت در تفکر، نقد آرا برخی از دانشمندان معاصر، تعالیمات حضرت علی (ع) و نظر شهید مطهری، و سیاست و خردمندی اشاره کرد.


نظرات کاربران